Klassieke schoonheid
Deze fauteuil kwam als een kaal skelet bij restaurator Dennis Le Poole vandaan en moest weer helemaal op klassieke wijze worden aangekleed. Een flinke klus, maar het resultaat mag er zijn: een klassieke schoonheid in mohair velour van Lancier.
Gigi
Een populair ontwerp van Gerard van den Berg uit 1998 is deze schelpvormige fauteuil met de naam Gigi. Maar ook de bekleding van Gigi heeft niet het eeuwige leven. Het versleten grijze leer werd vervangen door stof van De Ploeg in een warme oranjerode tint. Kan Gigi weer zich weer met goed fatsoen in het openbaar vertonen!
Pink lady
Denkt u bij capitonneren meteen aan grote, leren chesterfield banken? Deze fauteuil bewijst dat het ook anders kan. De knalroze stof van Swaffer is goed gekozen vanwege het changeant effect: de verticale kettingdraden zijn roze en de horizontale inslagdraden oranje, waardoor de stof heel subtiel van kleur en intensiteit lijkt te veranderen als je er vanuit een andere hoek naar kijkt. Het is precies dat effect dat de gecapitonneerde rug zo mooi laat uitkomen. De onderstoffering werd aangepast aan de wensen van de klant zodat de stoel ook nog eens heel comfortabel zit.
Flower power
De zwarte stof van deze fauteuils was helemaal verschoten en de klant was inmiddels wel toe aan iets vrolijkers. Aan de nieuwe stoffering kwamen drie verschillende merken te pas: de gebloemde stof is van Designers Guild, de zwarte armleggers zijn van Alcantara en de oranje biezen werden gemaakt van stof van Danish Art Weaving. Kortom, een prima voorbeeld van hoe je een nieuwe stoffering precies naar je eigen wensen kunt aanpassen.
Klassieke armstoel wordt trendy eyecatcher
Hoe je door middel van herstoffering je eigen stempel kunt drukken op een meubelstuk: de klant liet de romp van deze fauteuil hoogglanzend zwart spuiten en koos voor de stoffering een kobaltblauwe velours van Designers Guild en knalrood kunstleer met slangenprint van Carmat. Finishing touch zijn de rode siernagels.
Bioscoopduo
Twee bioscoopstoelen die jarenlang in de loge van het Amsterdamse Tuschinski Theater hebben gestaan. Het binnenwerk werd volledig vernieuwd en voor de stoffering werd gekozen voor een 100% wollen mohair velours van Lancier in een kleur die het origineel zo dicht mogelijk benaderde. Op de foto oud (links) naast nieuw.
Moeder(s)stoel
Een geërfd familiestuk werd getransformeerd in een passend object voor De Venetiaanse Kamer, een project van Julia Henneman. Stof Society van Lancier zorgt voor een subtiel historisch tintje: wie in de fauteuil plaatsneemt, zit rug aan rug met dames en heren uit een roemrucht verleden.